Het runnen van een kleine of middelgrote onderneming (KMO) of startup is een boeiende, maar soms overweldigende onderneming. Er is zoveel te doen: productontwikkeling, marketingstrategie … het voelt al snel als jongleren met ballen. Een cruciale taak vandaag: een website bouwen die uw doelgroep bereikt, uw producten en diensten presenteert en een sterke eerste indruk maakt. Maar hoe kiest u tussen de vele web‑agencies? Bij ons heet die keuze: Iterates Agency.
In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren bij het kiezen van een web‑bureau voor uw KMO of startup. Of u nu net begint of uw site wilt laten herstructureren, deze tips helpen u een doordachte keuze te maken waarmee u uw doelen bereikt.
Stel eerst uw doelen vast
Voordat u een agency benadert, moet u helder hebben wat u met uw site wilt bereiken:
- Meer leads genereren?
- Meer producten of diensten verkopen?
- Louter uw merk bekend maken?
Heldere doelstellingen helpen u de juiste partner te kiezen.
Houd rekening met uw budget
Bij webdesign en -ontwikkeling geldt: je krijgt waarvoor je betaalt. Bepaal uw budget vooraf en communiceer dit open. Een kwaliteitswebsite is een investering die zich op lange termijn terugbetaalt, maar u hoeft zich niet te ruïneren. Vergelijk kwaliteit en prijs en wees transparant vanaf het begin.
Hoe stelt u uw budget vast?
Bepaal de potentiële kosten als u uw doelen niet behaalt. Bereken dit over 1‑5 jaar vanwege de verwachte levensduur van de site. Een website wordt gewoonlijk meer dan 3 jaar gebruikt, dus bekijk de totale kost over die periode.
Kies een agency met ervaring in uw sector
Het is een pluspunt als de web‑agency weet hoe uw sector in elkaar zit. Ze begrijpen uw uitdagingen en kansen beter en ontwerpen situatiespecifieke oplossingen waardoor u zich onderscheidt van concurrenten.
Bekijk hun portfolio
Het portfolio van een agency onthult haar ontwerpen en kwaliteit. Let op diversiteit en maatwerk: zijn hun sites gebruiksvriendelijk en afgestemd op de klant?
Technologie en tools
Agencies die moderne technologieën en tools gebruiken, bouwen snel, veilig en performant. Platforms als WordPress of PrestaShop hebben als voordeel dat een andere partner later het project eenvoudig kan overnemen, waardoor u niet vastzit aan één leverancier.
Denk aan ondersteuning na lancering
Een website is nooit af. Werk samen met een agency die ook na livegang ondersteuning en onderhoud biedt. Zoek een betrouwbare partner die er is ook wanneer u hen nodig hebt.
U weet nu waar u op moet letten bij het kiezen van een web‑agency voor uw startup of KMO. Tijd om uw zoektocht te starten. Veel succes!
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.